Lästs av ;)

torsdag 29 juli 2010

"Tur å retur"

Jaha då har dagen gått, å inte precis som jag tänkt mig....
Har så mycket kvar att göra, men lusten har gått väck.
Vaknade halv nio i morse. Nora säger, jag går å byter blöja på Hannes.
-Ja gör du de så bäddar jag sängarna...
Då är olyckan framme, Hannes har ju börjat att vända sig, och som alla varningar säger har vi nu åxå råkat ut för det.
Med det lilla huvudet före rakt ner i klinkergolvet från skötbordet, får honom avsvimmad i mina armar helt färglös ytlig andning å aldeles slapp. Vad gör jag?
Går omkring försöker prata med han, men noll kontakt, säger Hannes Hannes å försöker få nått liv. Då ringer jag 112!
Kommer inte fram?! Shit, ringer Pappa Matte och kommer på att blåsa Hannes i ansiktet, då drar han ett jätte andetag och börjar gallskrika. Hur skönt är det inte att höra sitt barn skrika i det läget?
Matte svarar: - Kom hem på en gång, säger jag.
Sen ringer han rådgivningen-> Hälsocentral->Akuten å så Hem observation i 6 timmar. Nu sover han gott å jag ska försöka ta mig i kragen att passa på att göra något.
Älskar mina barn över allt annat å stackars lilla Nora är helt från sig av oro. Skit i Hus å Hem blir dop ändå huvudsaken barnen mår bra.
Kram

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men ojojoj vad rädd du måste blivit. Tur att allt gick bra! Kram!
Christina

Johanna sa...

Nu fick jag hjärtat i halsgropen! Tur att allt gick bra. Hoppas att dopet blev fint. I morgon är det Elias tur. Kramar

Anonym sa...

Va skönt att allt gick bra ändå. Kram, I.