Lästs av ;)

måndag 8 oktober 2007

Fantastisk helg

Det är så roligt att bli överraskad!!
Vi blev bjudna på hemlig tur denna helg Jag och min man. Blev hämtade på lördagmorgon 8:45 kom min vän Krillan och hennes "gube"... Hade fått en packlista innan så det var packat och klart med div. saker.
En underbar Farmor och Farfar hade ställt upp på att se efter våra döttrar.
Iallafall bar det av mot Harmångers fotbollsplan där vi delades in i lag fick en varsin fin sjal som vi skulle bära under helgen jag fick vara med i det rosa laget tillsammans med Lars och Emmelie. Där skulle vi spela strutfotboll. ( fick en stor pappersstrut som täckte ansiktet med ett litet hål som en femma längst fram sen var det bara försöka hitta bollen...... Efter en fin andraplats i vårt lag bar det av norrut till BODABORG...
Där blev man som barn på nytt kämpa och slet blåmärken och bulor men det gav resultat... HIHI vi vann den grenen. I fyra timmar lekte vi. Sen åkte vi söder ut mot Sundsvall stannade efter vägen och försökte skapa en så lång som möjligt sammanhållande potatisbit av en råpära Tog in på Elit hotell badade duschade kläddeupp oss spelade vem vill bli miljonär.. Stannade på 60 000 och kom tvåa.
Gick på Oskars och käka en helt fantastisk middag och drack gott vin somnade ovaggade 02:00
Vaknade ca 9 åt frulle och checkade ut 12.

Begav oss söder ut till nästa anhalt tro det eller ej men det blev en so tokrolig avslutning på helgen med:
Njuta av en skogs ridtur med skritt, trav, galopp, en äventyrsdag med spännande tävlingar. Som barbacka ridning, westernridning med olika hinder banor. Fick testa blåsrör hästsko-kastning och slangbella. De avslutade det hela med en sanslös stafett Där gällde det att fort få hästen genom en slalombana och tillbaka byta ryttare och sen nästas tur. Andra stafetten var det Fort i galopp runda en kona fort tillbaka sen byta ryttare, snabba byten var ett stort+. Men gud vilket adrenalinpåslag det blev... Detta måste jag bara göra om.

En helt underbar sanslös rolig helg.

Detta är Grejen som jag fick rida:
Vårt lag vann och fick så fina priser, bäst gillade jag de ludna rosa handklovarna.

Obs!!! detta är inte jag som vilar utan Walter deras minigris...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Själv har jag också ont i rumpen (kan knappt sitta på jobbet) och ont i benen. Jäklar vad man sprang, hoppade och kröp på BodaBorg. Tack för en super helg, hade sååååå rooooligt.. Kram på dig! /Krillan

disel sa...

Det låter som ni har haft det hur kul som helst!! Emma, nu kan ju du fixa någe dylikt till kyrkis-mama träffen!! Pliiiis!!

Anonym sa...

Hej!
Vilken mysig helg ni haft. Det där med ridningen vore väl nåt för jobbet. Kanske bättre än en planeringsdag med kommunikkation prat (för vilken gång i ordningen).