Lästs av ;)

tisdag 16 oktober 2007

Noras tur!

En månad har gått.
Nytt kalas står på tur nu är det lilla Noras tur att fylla år- sex år dessutom. Usch tiden går så fort. Tyckte att det inte var så länge sen hon föddes, den dagen jag och hennes gudmor Karin bakade bullar i vårt kök och jag vaknade på natten och hade ont, väckte min man som svarade- Du åt nog för mycket bulldeg! Lägg dig och sov!
Men ack vad han bedrog sig för Nora hon ville ut till stora världen.
Men nu har det gått 6 hela år, hon bestämmer själv vad hon ska ha på sig, mammas förslag duger aldrig. Undrar hur hon blir som tonåring..? Eller så vill jag inte veta...

Hoppas att hon och sin lillasyster är lika bra vänner då som nu. De är otrolit underbara när de roar och leker med varandra. Visst kan de bli ovänner men det är hemskt sällan. Bara Nora får bestämma så är allt frid och fröjd. Tänk vi var och handlade Nora och jag köpte en massa party grejer till hennes barnkalas, som hon så gärna ville ha, men när vi kom hem så packade hon upp tallrikarna och hällde tårtpyntet på dem och satt och åt med lillasyster, då sa MAMMA:
-Nu blir det inget barnkalas.
Nora svarar.
-Då får jag ha det nästa gång jag fyller.

Grattis min lilla vän// Mamma

Så nu är det bara släktkalas iallafall Nu ska jag baka lite och försöka mig på en tårta igen. Sen återstår det bara ett kalas. Alex 11års kalas.......

2 kommentarer:

disel sa...

Grattis i förskott stora lilla Norisen! Mamma fattar ju ingenting! Klart du ska bestämma vad du ska ha på dej! (fast lite rätt hade hon väl när hon köpte de rosa skorna va?) Hoppas du kommer hit snart igen. kram kram stortjejen!

Anonym sa...

Hej stora tjejen!
ja, för snart 6 år sedan, några timmar till bara, så kom Du ut.
Så söt redan då!!
Tillfällen som vi träffas är få, men en speciell plats i mitt hjärta bara för dig bestå.

Hoppas din dag blir superdag! Bamse kram i från K.