Lästs av ;)

tisdag 2 oktober 2007

När olyckan är framme!

Vi var bort bjudna på lördag kväll! Så trevligt händer så sällan. Tog med oss singstar svenska schlager.. Åt paj och sallad mysigt värre. Satt och små pratade om allt möjligt. Det dukades fram efterrätt och kaffe. Nora och Stina gick in i TV rummet, vi satt kvar i köket. Då hörs en smäll, jag aldrig skådat. Lars som vi var hos säger nu tippade marmorskivan. Jag tänker ljusen på bordet och rusar till rummet.
Hör Nora skrika -MAMMA
Där ligger Stina i soffan blodet rinner, jag tar upp henne och kollar i munnen,alla tänder kvar. Då ser jag ett 3cm jack under hakan, och bra djupt. Det är bara att åka till akuten. Tar på oss kläderna och berättar för Nora (som är chockad) att hon får stanna. Hon är duktig och stannar snällt.
Väl framme på akuten så säger de oj det där måste sys. Får komma in på ett rum direkt och doktorn kommer snart. När han kommer så säger han att det där limmar vi jag tror att det håller... Så fram med limmet Stina skriker av smärtan för att det svider så. Men snart klart och på väg tillbaka igen.
Nora ligger i soffan och sover, Stina somnar snart hon med och vi tar fram singstar och börjar sjunga. Allt känns som vanligt förutom det stora plåstret på Stinas lilla haka. Men det har ju kunnat varit värre.

Inga kommentarer: