Lästs av ;)

onsdag 21 november 2007

Jul mys

Jag längtar så Julen är den bästa tiden för mys. Allt från det stressande julshoppandet och fejandet men till slut blir allt så bra. Familjen får mysa tillsammans, massor av ljus ska tändas det ska pyntas och städas. Men resultatet är så otroligt underbart.

Jag är den sämsta planeraren och tänker att varje år ska jag bättra mig, å börja i tid. Paketkalendern till barnen sitter jag å slår in långt på natten innan 1/12. Köper kort men glömmer att skriva i tid, sitter alltid natten innan de skulle ha postats. Julklapparna handlas i sista sekund slås in natten innan julafton. Torkar golven samtidigt, kokar knäcken på en gång när jag ändå är i farten. Men alltid så blir det så bra ändå. I år på första advent ska alla gardiner sitta på plats, DET LOVAR JAG!!!

Kommer i håg när jag var liten vi pyntade granen dan innan doppare dan, det var jag, mina bröder och pappa. Mamma fixade nog med maten. Vi gick och la oss i kaoset, men vaknade till en förtrollad värld där golven var bonade och julmattorna var pålagda och allt var så skimrande rent. Det luktade jul,kommer aldrig glömma.Vi kramades och sa -GOD JUL!


Jag hoppas mina barn kan få samma minnen och känsla som jag hade när jag var liten.

Har alltid haft en dröm om att få åka häst och släde med bjällror facklor en kylig juldagsmorgon till julottan under en varm fäll.





4 kommentarer:

Ingela sa...

Ja, det där med att alltid va ute i absolut sista minuten känner jag igen. Fattar inte varför det alltid blir så. Varför är jag inte lika som mamma eller svärmor som shoppar klappar året om? Nån knäck kokas inte här i hemma, alldeles för hett o kletigt. Kanske kan det bli ett pepparkakshus i år igen men då ska det sättas ihop utan smält socker. I fjol var det kaos o det slutade med att Emmy brände sig på eländet. Får prova med kristyr istället.

emmla sa...

Annars ska det visst gå bra med limpistol. Det är bara att dra bort limsträngen när det är till för att ätas.

Anonym sa...

Hej Vännen!
Ja, härligt att det snart är jul.
Jag å min familj kommer upp till Hudik för att få en härlig jul med snö! Ska bli mysigt! Det är ju fantastiskt med föräldrardagar :)
Dock hem åter till nyår.
kram på dig å din familj /K.

emmla sa...

Ringde dig i dag kännde ett sånt pratsug efter dig. Hoppas att vi hinner ses i allt jul stök. Kul att ni kommer "hem"
Kram Kram