Lästs av ;)

måndag 13 september 2010

Mycket sen sist!

(lekte lite med http://www.photoscape.org en bild och Psalm fron dopet)

BVC i onsdags och 5 månader spruta= (utslagen i feber onsdag kväll). Ny vikt 7500 och 66 cm lång. Han börjar bli stor våran kille, måste börja inse det, men fy så jobbigt. Han har börjat intressera sig för mat och det vi äter, men jag ville ju helamma tills minst 6 mån. Men eftersom han är så gla i mat så får jag ge med mig. Han äter allt han får smaka på med god aptit. Alltfrån morots- palsternacka- potatis- majspuré till gröt och majskrokar. Men det blir bara sporadiska smakporttioner, för de har jag Bestämmt!
Marknan fredag med två besvikelser. För de första hade jag bokat middag på 49án (trodde jag) men de sa att vi hade bokat först Lördag. (Snacka om total förvirrad personal eftersom jag ringde torsdag och sa i morgon kl 17:30) Ja ja de fick bli medelhavs källaren men skitdålig service och ingen god mat heller. Tur är att vi hade väldigt trevligt sällskap med oss. Stina slocknade helt utmattad i bilen kl 22 Bara att bära in henne till sängen.
Marknan lördag blev en hel dag åkte in till 11 åter hemma 21:30. Men en ny jacka korv plommon kokosbollar lite godis och en ny symaskin:)
I dag har vi vart på kyrkis de var riktigt trevligt med sällskap och vuxenprat.
Nu blir det städ och bakvecka för lilla Stina fyller 6 på Söndag. Tänk vad min lilla tjej blivit stor hon med.

Inga kommentarer: