Lästs av ;)

fredag 28 september 2007

Fick iallafall en kram

Ja då var resan gjord!
En underbar trevlig och skön helg. En helg där vi som tjejer avslöjat det mesta om oss själva. Träffats och umgåtts som bara vänner kan.
Det började på fredag med en trevlig tågresa. Med undantag för en nyfiken passagerare på sätet bredvid oss... Hon hade rejäla öron på sin gryta (kan man säga). Kan inte förstå att man lägger sig i andras samtal.
Tex.Jag säger till Therese:
-Å nu måste jag gå å kissa! (hållit mig länge)
Therese svarar (som ser toan eftersom hon har dörren mot sig)
-Jag vet inte om det är ledigt nu. Har inte koll om det gick in någon.(själv sitter jag med ryggen mot) TANTEN som sitter på andra sidan gången inlägger
-De ä väll bara å rycka i döra!
Och vidare håller hon på hela resan med att lägga sin enormt stora näsa i våra samtal.
Väl framme så strosar vi på Söder äter lunch å provar kläder. Inhandlar även ett spel på Designtorget:
http://www.designtorget.se/old_default.asp

Ett enormt roligt spel där man får veta lite mera...
Tex -När hade du sex senast?
EllerSkicka sms till 2 pers med texten:
-Du är allt en riktig Clown!
Ringer personen upp får du ej svara.
Blir ännu roligare med någon cider i sig.

Klockan blev i alla fall 17:10 och vi som skulle vara på Globen 18:00 -Ojsan!
Till hotellet byta om, dusch var inte att tala om.
Framme på Globen var det röda mattan Asti i glasen, gratis foto (orkade ej stå i kö) mm.
Det var så fint att gå ner för globentrappan och se alla borden med brinnande ljus. Blev lotsade till våra platser Fick smaka på massor med skaldjur. Jag åt till och med musslor fast de ser ur som: -Snippor!
Lysnnade på Stenmarck å gänget.

Det visade sig att vi senare stog i kö för att få autograf nästan först i kön. Jag fick en autograf köpte en singerad singel och fick en KRAM
Har inte tvättat kinden sen dess
Lyssnade på Måns.Sen dansade vi loss, fick skoskav, skorna flög av så jag skulle kunna dansa.
Tog Taxi hem. Vägrade att gå en enda meter till så jag pröjsade den om någon ville åka med mig. Taxichaffisen frågade om vi skulle gå en bit så blev det billigare annars måsta han köra omvägar för att komma till hotellet. Jag med mina hemskt ömmande fötter svara
-Kosta vad det kosta vill men jag ska till dörren.
Han fick ju trots allt lyssna på en väldigt fin allsång i bilen!
Krillan väntade på hotellet så vi pratade till 4:00

Upp 9 och åt frulle.
Sen var det stan för fulla muggar.
Gick på mongolisk restaurang på kvällen drack en öl... Hem 23 prata sov.
Tåg hem 12:30 Visar sig att samma stornäsa med jätte handtag på sin gryta sitter åter på samma plats.( Hoppas hon fick mycket information om oss att sprida ut.)
Och dessutom hade jag till min förskräckelse glömt min skiva och autograf på hotellet. Tur att jag tog en kram av den snygga, svettiga och orakade Martin.

Tack mina underbara vänner för en hellyckad helg!!!

3 kommentarer:

disel sa...

låter som ni haft en toklööövli helg! kan du inte ringa hotellet å be dom skicka autografen å skivan?? det måste dom kunna göra, det hade vi gjort! jag har skickat en trasig tygkanin till finland bla.. hihi. ha en skön helg nu //kramar

Anonym sa...

Hej Emmla!
Ni verkar att ha haft en helt underbar helg i Sthlm. Det är såna man behöver för att kunna ladda sina batterier och orka vardagen.
Ses!

Anonym sa...

Hej
Ja, sååå skoj det var den helgen!! Ler stort varje gång jag tänker tillbaka på alla härliga samtal och skojiga upplevelser vi hade!
Puss å kram din vän K.