Lästs av ;)

tisdag 10 juni 2008

En dag som sjukskriven!

Vaknar värker, kan inte beskriva var. Det känns bara som om någon tappat en oerhörd tyngd på mitt halva huvud. Dr som skrev ut mig från Gävle ringde igår, hon frågade om hur jag mådde. Det är ett stort plus att läkare ringer hem och hör hur det går.
Hon sa att det inte var så konstigt att jag hade ont för det var en jätte stor systa som hade vuxit på sig rejält i mitt lilla öra. -ja det kanske inte är så konstigt att jag inte har hört så bra eller?

Hon skrev ut starkare medicin.(-Varför gjorde hon inte det från början??) Vet inte om det är därför jag har haft ont i magen i natt. Nä det känns som jag pjåskar men ibland vet jag bara inte var jag ska ta vägen, har svårt att prata har svårt att sitta, gå, ligga, sover med ett ihopvikt duntäcke och två kuddar under huvudet puffar länge innan jag hittar något bra läge att ligga på.

Får se på det possitiva har gått ner i vikt vet inte hur men matlusten är inte på topp. Får köra lite med Mattias och barnen blir duktiga på att hjälpa till. Kan läsa bok om jag orkar tack Ingela för den bra boken jag fick låna kanske måste låna nån mer sen. Får ligga på soffan och se DAYS synd att bara ett avsnitt sänds om dagen. Tittade på Opera i går handlade om fruar som blev våldtagna och misshandlade av sina män. Usch då kändes det som jag genast mådde bättre. Gick till verkstan och drack kaffe, inte gått så långt på länge, men ack vad ont jag fick...
Ja-ja klaga är man expert på men på nått vis känns det bättre när man får göra det

I morgon har vi skolavslutning tänk att lilla Nora ska stå fram i kyrkan med sin klass och sjunga jag kommer säkerligen att gråta. Sen börjar ho i ettan till hösten, vad tiden går.
Det är inte roligt att inte kunna dammsuga byta gardiner hämta björkar mm. Jag brukar ju bjuda Alex pappa med familj på fika efteråt, det blir inte som förut. Men där kommer min mamma in, tack för att hon finns. Hon har tagit ut en semesterdag för att hjälpa oss på fötter, kanske jag till och med kan få håret tvättat. Vet inte hur äcklig jag känner att jag börjar bli. Håret blir hemskt fett fort vill jag lova. Sen har vi svärmor som lovat göra jordgubbstårta, det tackar jag henne för.

3 kommentarer:

Christina sa...

Hej!
Hoppas att du mår lite bättre!!
Har varit på skolresa till Idre med Elins klass. Jättekul! Kan verkligen rekommendera det till andra som ska åka.
Nu jobbar jag bara 2 dagar till sen semester!
Krya på dig gumman!

Christina sa...

Hej igen!
Till våren tar vi forsränning!! Tidigt = mera vatten & mindre mygg.
Det måste vi bara, och då ska vi vara smala och vältränade innan *fniss. Jag tänkte så att vi kommer i båten lättare än jag gjorde och slipper en massa träningsvärk (vis av erfarenhet).
KRAM!

Ingela sa...

Vilken underbar mamma du verkar ha! Hoppas du mår lite bättre nu. Skulle vilja komma nåt i veckan o hälsa på. Vi får höras nåt på telefon. Kram från semester Ingela