Lästs av ;)

torsdag 12 juni 2008

Sommarlov!!!

Japp,,, sommarlovet har börjat studenten har varit, (min minsta kusin Robin har tagit den i år oj vad stor han börjar bli den lilla godingen) Ingen tur med vädret så här i början, men nu kan det bara bli bättre. Längtar nu till midsommar som vi firar ute vid stugan med härlig midsommarlunch och ett härligt gäng. Enligt HT såg prognosen lovande ut=)
Jag har tagit sista penicillin tabletten i dag, skönt. Nu är det bara det jä..a öra som dunkar och rinner känns fräscht, NOT... Men jag behöver inte ta värktabletter så mycket nu i alla fall. En annan sak är att jag aldrig å då menar jag aldrig tänker klippa håret eller ha det uppsatt eller bakom öronen. Mitt öra ser helt olikt sig ut, å det syns vill jag lova måste ha fått tillbaka någon annans.... Dumbos kanske eller de som sett de små vättarna på TV reklamen för eniro THATS ME= Jag är med i gänget

Det känns så trist hoppas att det blir bättre när svullnaden lagt sig, annars har jag fått ett komplex till. Örat sitter inte på samma plats heller utan längre ner än det andra...grrrrrrr
En annan sak att berätta att min vän Krillan (en helt underbar vän som jag hoppas finns vid min sida tills den dan jag kolar) fick lov att vara min assistent i går. Hon ställde upp på att förgylla min dag med att köra till Sundsvall vara min packåsna, rådgivare och vän. Jag mår så mycket bättre när jag har fått komma ut lite.
Vi började med en tur på BOOM: vilken tur att det finns så mycket roligt och fint till hus och hem ska visa bilder på inköp sen. Kunde ha handlat hur mycket som helst. Det blev nya kuddar till soffan, ljus och ett rosa fat, rosa ljusstakar, ett par grodor som ska ges bort, en rosa och vit pläd, 8 oljefacklor till vårt utebad, rosavärmeljus, foderburk åt katten, bordstabletter att ha ute på glasbordet, och ett stort blockljus att ha utomhus på ett tennfat men det visar sig när vi kommer hem att vi hade nog inte tillräckligt stor korg för blockljuset med fatet finns inte hemma eller på kvittot. Haha jag som trodde att jag köpt det snopet.
Sen var vi på granit där jag köpte rapsolja och kryddor och gulliga burkar att ha dem i. Måsta på panduro för att köpa ettiketter och snören att skriva och knyta på burkarna.
Vi åt lite wok till lunch, för att få kraft och energi.
Gick vidare och provade kläder för att hitta nått nytt till midsommar.
Min kommentar: -Den sitter förjävligt!
Allt jag provar sitter hur hemskt som helst för mig och jag har väl inte jordens största lökar. Men alla kläder tycks tro det. Till Alla som gör tuttarna större var hittar ni kläder?
Deprimerande storöra med big boobs.....
Hittade ett par jeans och 2 tunikor ialla fall.
Kl var 17:30 när vi springer in på IKEA för det var ju dit jag ville, hade även lovat köpa ljus åt Mamma. De ropade i högtalarna att de stängde snart så vi skyndade oss igenom. Hittade tre rosa klotlampor och ljus kuddar eftersom örat läker så måste det bli nya när det här är över. +lite till.
Måste se DAYS nu!
Kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack vännen! Det värmer :-) Och tack det samma förresten för en super trevlig dag. Vad hade man gjort annars, bara suttit inne och jäst? Får be om ursäkt att "packåsnan" glömde ljuset och fatet inne på affären, hi hi....