Lästs av ;)

torsdag 6 maj 2010

5 och 6 snart 7 veckor...

Å vem har möjlighet att bromsa tiden snälla hjälp mig med det nu!
Det går så fort jag blir sjuk när min lille bäbis bara växer och växer.... 56 kläderna kan vi lägga åt sidan nu men jag strejkar och sätter på dem i alla fall. Ärmarna på dagens outfit är i det kortaste laget men han får skylla sig själv som växer för fort. Han har ju börjat flina, jollra och hålla huvudet stadigt till och med, så gjör väll inte en nyfödd.
Var på BVC för läkarkoll i går 6 veckors koll. Mätning och vägning (57,8cm och 5370 gram) och han som nyss kom ut tycker jag. Låg härom kvällen och kom på att jag saknade stor magen med alla sparkar. Hjälp tror jag får lite panik!
Tur att han vill vara med mamma och mysa så mycket, jag får ta till vara på varenda secund.
Annars har det vart lite tröga veckor nu med sjuka barn. Stina och Nora turas om med feber. Stina med magsmärtor Nora med örvärk! Men peppar peppar så tror jag Nora är feberfri idag.
Så Lite nya bilder:
Hannes 5 veckor
Äntligen gillar han att bada, riktigt myser om det är tillräckligt varmt!
Ögonkontakt med storebror som verkligen är hjälpsam med lillebror.
Vid bröstet på mamma är den absoluta favoritplatsen!!
Hannes 6 veckor, overallen börjar bli i det minsta laget:(

1 kommentar:

Johanna sa...

Ja,visst är det hemskt att det går så fort. Elias sitter i knä nu utan stöd bakom huvudet och han skrattar och pratar på sitt språk. Syns oxå att han tycker det är kul att kolla på storebror :)
Vill stoppa tiden nu!