Lästs av ;)

fredag 7 maj 2010

Så skönt!!!

Kan inte bli annat än stolt, under alla år i hans skolgång har han fått höra hur dåligt det går och han är.men vem kan bli nått bättre av att få höra sånt.
I går var jag på utvecklingssamtal, där de bara öste possitava saker över killen. Arbetsvillig, närvarande, intresserad, possitiv, skriver bra på prov och bra på läxor,mm. De har verkligen sett till hans behov och fått han att bryta ett mönster. De säger även att han lagt ner ett stort jobb bakom detta.
Jag frågade vad är det som hänt?
Han svarade:
-Jag har bestämt mig att jag ska fixa skolan!
Hans mentor sa:
- Många säger så men det syns verkligen att Alex menar det!
Vet ni hur skönt det känns vilken lycka, både han, hans mentor, jag och hans far tyckte det var så roligt. Hoppas det håller i sig för det blir ju svårare och svårare, men jag ska göra vad jag kan för att hjälpa han. Min underbara kille tänk vad lång tid det tog innan du fick höra detta....

Inga kommentarer: