Lästs av ;)

torsdag 15 september 2011

En mindre resa!

I går tog jag min man å Hannes en dagstur till Huvudstaden, närmare sagt Nynäshamn...Vi har gått och blivit båtägare, hur vi nu ska ha tid med det!? Först var det stopp i Sigtuna för att lämna en lastare till traktor, nästa stopp Täby för att hämta en retur, sen Farsta för en bil. Slutligen så framme i Nynäshamn där boten stog å väntade.... Hemma igen 20:45 efter en timmes körning i sakta mak, med bärgare och båt på släp. Genom värsta Stockholms rusningen! Ja man är väll lite knäpp som sitter och åker med på sånt... Hannes var så duktig och nöjd mesta del av tiden.
I dag har jag vart med mina söner till sjukan, den äldsta skulle till röntgen och ortopeden för koll av sina höfter= UA
Efter det tog vi en sväng på stan, Han himlade med sina öon och vipps så hade han trollat till sig två par skor och en tröja. Hmm -Du är bortskämd! sa jag. Till svar sa han -Men det är väl tur det! Haaa
Nu städning och fix till helgens kalasande. Maskerad på lördag släkten Söndag sen fyller vår goa Stina 7 på måndag!

Inga kommentarer: